teraz-polska-pellasx-statuetka

REVO brännare med emblem „Polen Nu”

PellasX har tilldelats ett pris i kategori “PRODUKTER” under den 27:e upplagan av “Polen Nu” (polsk: “Teraz Polska”) tävlingen.

Tävlingen “Polen Nu” har icke-kommersiell karaktär. Tävlingens huvudmål är att välja ut de bästa polska produkter, tjänster, innovativa verksamheter samt näringsvänliga kommuner. I år har tävlingens jury tilldelat “Polen Nu” emblemet till 13 produkter, 9 tjänster, 3 innovativa verksamheter samt 3 kommuner.

“Polen Nu” är otvivelaktig det mest prestigefyllda och trovärdiga priset som tilldelas i Polen. Vi har beslutat att delta i tävlingen, eftersom vi skulle gärna vara identifieras med emblemets renommé. Mångfasetterade procedurer samt faktrelaterade utvärderingar som leder till jurybeslut fick oss att känna väldigt stolta över pris som vi har nyss fått – säger Michal Brzeski, PellasX VD.

Revo pelletsbrännare gör det enkelt att ändra vårt sätt att tillverka värme till en ekologisk process med användning av biobränsle. Den roterande förbränningskammaren är en lösning som ansvarar för automatisk och ständig askutmatning. Dessutom, vi har testat REVO brännare för att uppfylla PN-EN 15270:2008 normer och vi fick 5:e utsläppsklass betyg. REVO brännare är nuförtiden en av de vanligaste valen när det gäller moderniseringar av de gamla pannrum med kolpannor. Denna teknik är nämligen miljövänlig och bidrar till kämp mot smog som bekymmer oss i denna del av Europa. En komplett beskrivning av våra produkter finns på denna webbsida >> REVO Pelletsbrąnnare

Organisation som tilldelar “Polen Nu” emblemet har över 25 årig erfarenhet och tack vare dess verksamhet fick många företag och produkter bli kvalitets- och teknikförebilder till de andra.

Efter över 25 år kan “Polen Nu” tävlingen eller snarrast de pristagare fortfarande överraska. I år bland de belönade finns en rad innovativa produkter och tjänster, militära redskap och modern teknik samt – som glädjer oss särskilt mycket – nyetableringar. Årets upplaga bevisar att såväl tävlingen som listan över pristagare motsvarar trender och ändringar i Polens marknad – säger Michal Lipinski, “Polen Nu” tävlingens direktör. Vi noterar med viss tillfredsställelse att bland pristagare ökar antal företag som erbjuder de modernaste lösningarna i sina branscher. Vi är övertygade att de följs av en stor potential för att bli Polens flagskeppsprodukter för export – tillägger han.

“Polen Nu” emblemet har vunnit förtroende, socialt erkännande samt god allmän uppfattning. Emblemet garanterar hög kvalitet till de kunder som väljer produkter eller tjänster “Polen Nu”. Tävlingen har organiserats varje år sedan 1992. Under denna tid har polska folket blivit mer medvetna konsumenter. Det är inte längre ett undantag att man väljer kvalitet över lågt pris. Därför är vi övertygade att “Polen Nu” emblemet är det som behövs ännu mer nuförtiden. Redan från början var det en kvalitetssymbol, såsom “en vägvisare” för konsumenter. När man står inför en produkthylla och ser detta vit-röda emblem på en vara, blir man säker att den blir det bästa valet – förklarar Krzysztof Przybyl som är VD i Polens Marknadsföring Emblem Fond.

Prisutdelningen ägde rum 29:e maj 2017 på “Polen Nu” Gala i Det Stora Teater i Polens huvudstad – Warszawa.

De detaljerade resultaten finns på: www.terazpolska.pl.